Restless.

Jag är uppe, även fast jag inte borde. Det är några timmar efter midnatt och jag är fruktansvärt rastlös. Har plåstrat om min högra handled, dricker Resorb och har Hey Hey av Superchick på repeat (spelat den mer än fyra gånger nu) i hörlurarna. Jag är inte kristen, men en del av deras låtar är fruktansvärt bra, verkligen så att man kan känna igen sig enormt mycket i texterna.

But I won't bow down, even if the whole world thinks I'm crazy

Försöker påminna mig själv att jag bör äta innan jag går och lägger mig, det är alltid bra att fylla på kalorier (från mat) då man har druckit mycket. Har nu en dag kvar på denna vecka då jag får dricka - som sagt så har jag lovat mig själv och bestämt att jag ska ha två 'supardagar' i veckan. Får se hur det går, hittills så har det fungerat ganska bra faktiskt, iiih.

Vid sämre nyheter så... röker jag för mycket cigaretter och min underarm ser ganska grotesk ut. Såret är betydligt djupare än vad jag annars brukar skära (nykter - vid berusning skär jag extremt djupt, utan att ens lyfta ett ögonbryn, brukar under påverkan till och med le lyckligt då jag åstadkommit ett djupt snitt). Hoppas på att jag ska slippa infektioner då jag inte vill tejpa eller sy igen breda sår, så länge de slutar blöda så låter jag dem vara. Ingen idé att störa alltför mycket i läkningsprocessen, eller hur?

Debatterar inom mig själv om jag känner ett riktigt behov av att skapa fler sår. Har jag tillräckligt med ångest för att sätta mig ner och skära mig själv? Skulle det kunna hjälpa mig för stunden? Är jag full nu då jag tar ett fast grepp om rakbladet, och bara gör det för att jag kan, eller är jag apatisk, tillräckligt nykter för att kunna klara mig utan...?

Man slåss så mycket med sig själv. Försöker vinna över beroendet, över lusten, längtan att se att man kan kontrollera åtminstone en aspekt av sitt liv, kan klara något alldeles själv.

Jag ska nog äta nu... Försöka samla tankarna och kanske låta min stackars underarm vara, inte skapa mera sår, verkligen låta bli den här gången.
_________________________________________________________

Har ett sådant extremt sötsug. Kan vakna mitt i natten och börja äta Kellogs K flingor rätt ur kartongen (de som läser innehållsföreteckningen ordentligt vet att det egentligen bara är två tredjedelars socker). Helt otroligt frustrerande då jag vet med mig att mat som intas precis innan läggdags 'fastnar' i form av fett dagen/veckan efter... och jag som har en extrem fobi för att gå upp i vikt, ja, kan ju säga att det inte direkt underlättar...

Det är säkert mina anti-depp som förstör. Concerta ger mig i alla fall liten till noll aptit. Sertralin däremot har både minskad till ökad aptit och jag misstänker att den är boven till att jag är uppe efter midnatt (en av biverkningarna är sömnlöshet). Så sjukt frustrerande, önskar att tabletterna ska börja värka snart, annars vet jag inte vad jag ska göra.

... Kanske ska gå och lägga mig ändå, så att jag typ... förhindrar mig själv att utöva mer självskada, men framförallt att jag i och med en god natts sömn kan motverka ångesten...

Lär återkomma imorgon eller om några dagar, om min situation har förbättrats eller försämrats. Kram på er alla läsare!

Kommentarer
Postat av: A

Åh, hoppas du slipper infektion! Det är så äckligt när man får det, usch :(

Och tack för att du kikar in hos mig ibland, det är jättefint av dig! ♥

Svar: Det hoppas jag med, gör allt jag kan för att ta hand om mina sår!
Tack detsamma, alltid härligt att se hur det går för dig <3
獏良

2013-03-17 @ 19:40:26
URL: http://depressionsecrets.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0