(Too) comfortable.

Jag kan nog lugnt säga att Manic och framförallt Chatroom var sjukt mysiga. Märks att Chatroom är gjort av en japan, för den är sådär perfekt vriden. Inte konstigt då att den nu är en av mina favoritfilmer!
The Craft är en sådan film man ser en gång för att direkt glömma bort men Repulsion... Jag hade inga höga förhoppningar men helvete vad bra den var, helt fantastisk.

Åh, om jag kunde få ligga här i min säng dagarna i ända... Om jag bara kunde få ha min lilla andningspaus, här i tryggheten av mitt rum, framför filmer jag älskar och vid sidan av god mat och rykande tekoppar.
Men jag kan inte försvinna in i mitt skal hela livet. Jag kan inte bara få existera i min blå- och vitrandiga pyamas.
Jag vet det, jag vet om att det finns en gräns på den här bekvämligheten, ett nalkande slut.

Så jag resonerar så, att jag får ta tillvara på det nu, njuta av det så länge det varar.
För det kommer en dag då jag måste dra mig ur sängen och möta världen där ute. Ta ansvar, agera, uppfylla.
Sluta gömma mig och sluta upp med att vara så förbannat rädd hela tiden. Det kommer en dag då jag är trött på att ligga still hela dagarna och inte längre skyr förändring - vill ut och göra saker, vara duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0