Healing.

Tänkte bara visa hur fint mina brännsår läker, verkar vara så att kuren hjälper min kropp; börjar redan se hårdare kanter av ärrvävnad runtom, för att inte tala om att såren varken varar eller ömmar (knappt!) längre.

Så glad över att de äntligen läker, åh!


Och bara för att jag är så fascinerad av kroppens läkningsförmåga (ja, hur den jobbar och i vilka stadier såret lappas ihop, helt otroligt ju!) så får ni en närbild på mitt ben.


Förr var det svarta prickar och betydligt mer vitt i (död hud) samt övertäckt av gult (var), såg riktigt läskigt ut, som om jag blev uppäten inifrån. Nu blöder såret lättare och gör inte lika ont vid belastning vilket tyder på att infektionen börjar släppa. (Den på armen har jag förresten haft väldigt lite problem med, inte lika ofta behövt byta förband samt att jag har betydligt mer känsel på den!)

Nu vet ni hur mitt omtalade stackars ben ser ut. Ganska onödigt inlägg ändå haha.
Håll tummarna för mig att det fortsätter se så fint ut om några veckor, pepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0