Having the sniffles.

Ja, jag har gått och blivit förkyld. Inte oväntat då pappa ligger i soffan och hostar om vart annat, mamma är lite hes i halsen också. Underlättar ju inte att antibiotika gör så att kroppen blir lite extra mottaglig för allt den inte behandlar (så mina sår hålls rena från bakterier men förkylning som är en virusinfektion kan strosa omkring fritt i kroppen på mig). Nu är jag lite småyr och känner mig hängig, men jag har ändå tvättat handdukar och plockat undan disk. Typiskt mig att ändå irra omkring och städa trots att jag måste ta det lugnt haha. Men det är skönt att hålla igång, för då slipper man tänka, då har man inte tid att få ångest.

Hade hemskt gärna jobbat på Katthemmet nu ikväll men jag vill undvika att ge katterna snuva, för de kan också bli förkylda, precis som oss. Dock så bor de ganska trångt och får en katt en rinnig nos i karantän så lär rumskamraterna smittas också - mer arbete för personalen - men nu är det många volontärer som är sjuka så stackarna har fullt upp.

Första dagen på Setralin 25 mg, självklart känner jag ingen skillnad än men det ska bli spännande att se om jag får några biverkningar eller inte. Spännande kanske är fel ord, men det är ändå en ganska bra beskrivning. Har sorterat alla mediciner i min gröna mån-sön dosett och känner mig lite förväntansfull. Att börja på 'mitt nya liv', nåt i den stilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0