Frustration -- Chaos


Det gör ont i mitt bröst, det trycker och pressar.
Hjärtat skenar iväg och jag vet inte hur man andas.
Mina knogar är röda och i små spricker lyser torkat blod.
Min puls känns överallt - den är oregelbunden, snabb och stressad.

Så ofattbart löjligt att jag kan bli så frustrerad och upprörd över något så litet som att inte hinna iväg i tid till en teater med några klasskamrater (som jag faktiskt har sett fram emot och redan betalat).

Men jag antar att det bara var 'den sista droppen' - jag slår väldigt sällan knytnävarna i väggen (eftersom jag nästintill har fobi för att bryta ben i handen), det har kanske hänt max två gånger över en tidsperiod på ca 4 år.
Samtidigt känns det nästan som om jag måste förstöra något jag verkligen behöver (mina händer som jag skriver och skapar med) för att kunna komma över 'stängslet' av mörker.
Eller så var det bara så att jag inte visste vad fan jag skulle göra med mig själv, så utan att tänka så var det, så att säga mina knogar som fick lida.

Då jag totalt tappar mig själv såhär så är det nästan som om jag går in i en psykos: Jag är helt seriös då jag säger att jag metodiskt går och plockar fram allt man behöver för att ta hand om sår - jag lägger fram allt fint och prydligt så att jag ska kunna ha något att 'falla tillbaks på' om natten blir för påfrestande.


En halv klunk vodka samt (hitills) en burk Guiness - är vad jag tänker leva på ikväll.
Kommer det lösa alla mina problem?
Nej, inte fan heller.
Men det maskerar dem och gör dem lättare att bortse från eller att ha en mer 'avslappnad' attityd till.

För tillfället så orkar jag faktiskt inte debattera, filosofera eller klura ut precis varför jag blev smått galen.
Det hände och jag tänker medicinera det som jag alltid brukar göra.
Trots att jag vet att ni bryr er då ni ber mig avstå - ta det inte personligt. Bara, nej.
Det här är något jag gör för min egen överlevnads skull.

Bara för att jag knullar med Döden behöver det inte betyda att jag permanent tänker flytta in hos Honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0