アルコールはだめ!


"Arucooru wa dame!"
(Alcohol is no/t good!)


Det verkar som om jag är en av "konstnärerna" som behöver bli höga eller påverkade av någon slags drog/substans/kemikalie/gift för att kunna skapa något MINDBLOWING.
Så fort jag är påverkad så flyger idéerna, inspirationen, kämpaglöden och lusten att tillexempel skriva.
Då kan jag knappt sluta, jag blir som besatt och kan stirra mig blind in i dataskärmen i timmar.

Det händer dock enstaka gånger att jag skriver något "stort" då jag är fullt nykter och utvilad (och så vidare). Men det "lyser" inte av riktigt samma... eld.
Jag vet inte vad det är - då jag är nykter och i "normalt tillstånd" kanske jag helt enkelt har en spärr?

Då jag dricker/skär mig/hetsäter/svälter/spyr så rinner bokstäver och siffror ur mitt medvetande lika flytande som i ett timglas och jag hittar en djuriskt rå önskan att bara FÅ UT ALLT på papper.

Ja, jag tror nog att jag har någon slags mental spärr.
Åh, DEN har vi inte hört förut. <<

Jag är ensam hemma och kommer vara framåt hela helgen nu. Föräldrarna är och roar sig på någon ö mitt ute i Skärgården med sina polare.
Jag måste panta burkar och köpa mer öl imorgon, men min sociala fobi kickar in och jag tvekar... Djävla I-landsproblem (djävla periods-alkoholist?) är vad jag är.

Nej fan... för kväll så har jag nog... gnällt färdigt.

またね >o< (See you later)

Kommentarer
Postat av: Manik

Ja du lilla vän. om du vill hitta den spärren har du nog redan hittat den. Ens att du tänker att du har en spärr kan vara just det som hindrar dig. Många ungdommar i dagens samhälle har också den spärren, dom tror inte de går att ha kul utan att dom har drukit. men det är egentligen bara att dom vill ha något att skylla på då som gjort bort sig. Om du inser att du är lika bra då du är nykter som när du är påverkad så kommer du göra konstverk nykter och stående på händerna.

2010-06-26 @ 11:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0