Inhale -- Exhale


Det är så kallt ute att kroppsvätskorna fryser till is. Man pulsar på genom snön och ser ut som en zumobrottare i miniformat - med dunjackan, mössan och de gigantiska vinterskorna.
Snart har ännu ett år gått och det känns... konstigt. Som om man inte riktigt har hunnit med. (Och snart är det fan julafton :3)

I alla fall så känns det här verkligen som... en välbehövd paus.
Jag har krigat, slitit och kämpat i åratal med inre demoner, mörker och "skolkrav" och nu tycker jag bannemig det får vara nog.
---- Jag orkade inte hålla humöret uppe, solskenet i mina ögon hade för länge sedan gått i dvala. ----
Jag behöver ta det lugnt, ANDAS och framförallt få tid över till att endast fokusera på det ljusa i vardagen - dega i soffan med föräldrarna, mina vänner och flickan jag älskar av hela mitt hjärta.

Nu i julhelgen ska jag släppa allt som har med skolan att göra; jag ska ligga i badet i timmar, ta sovmorgon varje dag och njuta av något så enkelt som att helt ofixad sitta i vardagsrummet, dricka te och se på TV.

Efter det ska jag ta itu med några arbeten, jag ska göra klart ett i taget och försöka att inte stressa upp mig om jag stöter på hinder - hellre att jag gör lite än ingenting alls eller att jag gör klart ett arbete och sen vilar, än att jag får panik över att det är så och så mycket kvar.

Jag tror och hoppas... att denna jul (och detta nyår) kommer göra mig gott.
Äntligen...
Jag ska, kan och kommer efter många om och men, kunna andas in... och ut.

I will finally be able to breath again.
And I'm so looking forward to it.
<3


(Bara för att bilden är så otroligt djävla söt <3~~)

Kommentarer
Postat av: <3

Du, du har typ finaste bloggen. Jag känner igen mig i det du skriver, det känns nästan som om du har läst mina tankar. Ändå skiljer det hur många år som helst mellan oss, jag är tretton... Jag önskar dig all lycka i framtiden, du är värd det bästa så som du har kämpat. Kram på dig!

2012-03-25 @ 20:44:44
URL: http://ellaeriksson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0