Something Wicked This Way Comes?


Jag har börjat vakna mitt i natten, runt fem på morgonen.

Då jag sover så befinner jag mig antagligen i en långvarig djupsömn, eller ett oroligt, halvvaket tillstånd.
Den senaste kategorin är den jag har mest sannolikhet att vakna ur, men så har det inte varit de senaste dagarna och det gör mig orolig, jag får en knut i magen och allt känns som att det är påväg att krasha: when I least expect it.

Jag brukar krypa upp för att dricka vatten (och är mitt problem att jag är törstig så tycker man ju ett glas innan läggdags borde vara nog, but no fucking way, it isn't) och samtidigt passa på att göra rent mitt ansikte, om det är fett eller torrt (och så vidare... jag har ett nästintill tvångsmässigt beteende då det gäller min hy, det är nästan läskigt; brukar ta mig fem till tio, oftast längre tid att "kolla läget") ...och en nattlig hudvårdssyssla är väl rätt så positivt, antar jag.
Förutom det så brukar jag inte gå upp för att göra någonting, jag bara vaknar. Ont i kroppen, yr i huvudet och allmänt nedstämd. Ibland går jag även och äter, men mitt samvete och min "ångest-skala" klarar inte det så bra så jag bunkrar upp på iskallt vatten med äppelcidervinäger (naturligt - dämpar/avlägsnar aptiten).

Fan också, vad jag avskyr mina "typiska" sömnmönster ibland.
Blir jag en zombie kan ni få ha mig som husdjur på bakgården, fastkedjad vid en hundkoja. "Whatever makes you tick, dear."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0