Relieving pressure


Crash and burn
S.O.S somebody help me get out of this mess of a dead life


Det känns som om jag håller på att sprängas. Från insidan, något är i full fart, med klor; klöser och vill ut.

Ett virrvarr av kaotiska tankar flätar sig i skallen på mig, knutarna blir nästintill omöjliga att reda ut, någonsin.
Jag är förvirrad, och ett ångest-moln svävar oroväckande över huvudet på mig - ett tecken?
...Ja, det är nog precis vad jag är. Förvirrad.

Jag vet inte ens om det är så hälsosamt för mig just nu att begrava mig i mörker, bekymmer och filosoferande. Jag anar en explosion.
Är allt det här bara för att jag börjar förlora kontrollen?

Men vad i helvete är då kontroll?!
Inte är det min skruvade världsbild - min bild av yttre fulländning som alltså reflekterar det inre (vad ska man då säga om mig som ser ut som om jag går klädd i en tajt hudfärgad dress av zebra ränder...)?

Jag har ingen aning, jag förstår ingenting, jag VET ingenting längre. Jag famlar i blindo och allt går för snabbt. Jag hinner inte med - tid är ett alltför vacklande och abstrakt uttryck just nu.

När kommer dagen då jag kan vakna utan att känna mig ihålig och maktlös? Dagen då solen inte är ett irritationsobjekt, utan något som andas liv, i sin sanna mening.

Dagen då jag slutar upp med att gräva ner mig i ett svart djup, då tryggheten finns i lyckan, inte olyckan.

Då folk kan betrakta mig som den jag är inuti, på riktigt; med eller utan skärsår.

Jag undrar jag...
I haven't got much time left, either way.

I'm dreaming about tomorrow

I'm thinking of yesterday
I consume myself in sorrow
This moment in time
Is what I betray
I am searching for the answers

And I look around
Sometimes I get sad
Cause I don’t know which way to go
And I look around
And sometimes I get sad
Cause my life is spinning out of control


Sometimes I get sad
Cause I don’t know which way to go
And I look around
And sometimes I get sad
Cause my life is spinning out of control

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0