I shouldn't really complain?


Jag vet inte riktigt varför jag har så svårt att skriva om positiva saker...
Jag vet egentligen inte så mycket. Jag tror att jag gör det; att jag vet en djävla massa saker.

[I can't go on living this life
Cut my life into pieces
This is my last resort
Suffocation
No breathing
Don't give a fuck if I cut my arm bleeding
]

Jag har en bild i huvudet av en läckande handled; nerverna och fettvävnaden skriker på mig, blodet målar mönster på hudens yta - livet är lika skört och bräckligt som det är osårbart och stenhårt.
Det skulle gå så snabbt, men jag skulle ändå ångra mig i samma veva...

Jag har varit nära döden alltför ofta, och det i sig måste väl vara ett tecken, eller hur?
Jag tror det.

Men det gör det inte roligt att leva för det.
Visst, jag ska bannemig inte klaga; Jag har en familj, ett x antal vänner; alltså folk som bryr sig om mig. Jag har tak över huvudet och den senaste dyra teknologin framför mig, redo att användas vid önskemål och behov... och jag får oftast precis det jag önskar mig vid varje födelsedag eller julafton osv. Man kanske till och med kan kalla mig bortskämd.

Jag har alla förutsättningar för ett positivt möjligt leverne; det ska egentligen inte finnas något alls som hindrar mig. Jag vet att

(... Och där tröttnade jag fullständigt på allt som har allt göra med MIG...)
Jag är ledsen (det här är verkligen inte likt mig...) men jag orkar inte skriva mera. Jag orkar inte gnälla offentligt. Jag orkar inte klaga. Inte ikväll. Jag blir så less. Det är tröttsamt.

Usch. Jag bojkottar härmed mig själv.

Kommentarer
Postat av: Squall

"I can't write characters with my left hand

When blood flows, there is a reason to live...

The words that I find are brilliant

Even if the person that I love

Magnificently scatters in my hand

Even if I carve the meaning of living into my hand

I'll become lifelessly beautiful"

2009-12-22 @ 00:42:07
URL: http://hekireki.blogg.se/
Postat av: hb

Okej, riktig kass text det här. Skrev den för längesen och de flesta sakerna stämmer inte längre, hell no. Men men...I give it a try



Varför är det så svårt

Att skriva om det glada?

Det är lättare att skriva om det som är hårt

Och om mental och fysisk skada

Majoriteten av denna tid

Kan jag kalla mig lycklig

Sällan sorg känns mig vid

Och framtiden verkar alltmer godtycklig

Smärtan har tusen vägar

Samtliga ständigt lätta att omskriva

Ämne efter ämne jag lägrar

Tills det längre ej finns något att utdriva

Om lycka, vad finns att skissa?

Mer än att det är motsatsen till sorg?

Vad är det jag kan missa?

Jag har inget mer att plocka ur min korg

Glädje lever i min kropp

Runtom mig den svävar

För dess styrka finns inget stopp

Dess fiende inför den bävar

Kring min själ den krälar

Biter sig fast i symbios

Sorg och smärta är blott trälar

Den har mig fången i sin hypnos

2009-12-25 @ 18:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0